Gastroskopie

  • karin zvraceni
    Prosím zvrací se při gastroskopii? docela se bojím

    24. dubna 2012 20:16 Reagovat

    • Jarka zvraceni ne
      Pri gastroskopii by se nemelo zvracet, protoze se to provadi nalacno. Pri vykonu se jen budete davit, kvuli stahum jicnu, potece hodne slin, ale zvraceni rozhodne nehrozi(pokud mate prazdny zaludek - bez toho by vysetreni neslo udelat)

      24. dubna 2012 21:37 Reagovat

    • Noname Gastro
      Dobry den, dnes jsem toto vysetreni absolvoval a je to sice neprijemne zejmena ze zacataku, ale neni to bolestive a je to docela rychle. Rozhodne nechapu nektere komentare ze uz nikdy apod. Pokud je to treba, neda se nic delat. Zacatek je neprijemny hlavne to polknuti hadice je takove zvlastni, ale pak krome nekolika malych krknuti, ktere jsou podle me dane castecne tim, ze lekar si tam pousti vzduch se to da vydrzet celkem bez problemu. Takze rozhodne se neni ceho bat, dychat se da i usty, nosem je to prijemnejsi ale mel jsem trochu rymu a po asi minute se mi ucpal, takze jsem presel na usta, coz se mi zda, ze pak trochu vic clovek citi tu hadici. Ale jak rikam neni se ceho bat a je to vazne rychle, doktor rikal do 10 minut me se to zdalo jako max minut 5.

      26. dubna 2016 12:38 Reagovat

      • Anna Noname Gastro
        No tak to je strasne individualni, dnes dopoledne jsem gastroskopii absolvovala a sebereflexi, ze me nekdo cizi- bolestive strka hadici ktera byla tlusta jak zahradni hadice jsem to doktorovi nasilim vyrvala z myho krku. Bolest i pres sprej, kterej me neudelal vubec dobre, o bolesti v zaludku, ze me tam stoura a otaci tu hadici byla ukrutna a byla sem v panice. Zadna injekce na uklidneni me podana ani nabidnuta nebyla. Po vytahovani hadice sem myslela, ze uz vazne vyletim z kuze. Bolest a proudy slz. A 6 studentu co na me cumeli jak se davim brecim a to byo frustrujici. Bohuzel za mesic jdu zase.Mam vredy ve svych 26 letech a nedozavirajici jicen k zaludku. Byla jsem tam dnes v 10:30 a doted me boli zaludek a krk. Mam to podrazdene. Achjo, v dnesni dobe proc nedelaji uz jen jine zpusoby vysetreni a proc neni micro hadicka ale takova anakonda :-/ .

        1. června 2016 18:04 Reagovat

    • Andy gastroskopie
      Gastrskopii jsem absolvovala poprvé před měsíce, byla jsem z toho hrozně vystresovaná. Odmítla jsem i injekci na uklidnění, kterou mi doktor nabízel, protože jsem se jí bála :-D vyšetření trvalo asi 3 minutky i s odebráním vzorku. Bylo to pouze nepříjemné, párkrát jsem se nadávila, a to při zasouvání a vyndavání hadice, ale dýcháním se to dá překonat. Cítila jsem jenom tlak v břiše, žádná bolest. Nyní to nic hrozného, je to jenom nepříjemné, nic víc, důležité je klidně dýchat (já dáchala celou dobu ústy) a všechno jde hladce :-) nemějte z toho strach :-)

      29. srpna 2017 12:18 Reagovat

      • Jarda nikdy více
        Byl,jsem na tomto vyšetření,již dvakrát a mám jít po třetí a ani náhodou.Je to katastrofa.Možná sem narazil na špatného doktora,ale nikdy více.Od té doby se mi špatně polyká!

        18. října 2017 10:03 Reagovat

  • magda l. gastroskopie
    Nevím jak vy, ale já mám s gastroskopií strašné zkušenosti. Ten pocit, když vám doktorka násilím rve do žaludku hadici a ještě na vás řve ať polykáte, pak celé vyšetření přetrpět, jelikož máte neustále nutkání tu hadici ze sebe dostat, byl strašný. Ty bolesti v krku potom ještě horší. Nemohla jsem ani mluvit. Večer jsem nemohla spát, no prostě hrůza.

    24. dubna 2012 21:43 Reagovat

    • Ali gastro
      Taky mi to přijde jako fakt směšné, že v době kdy máme tak pokročilé technologie, necháme vydávat říhavé a dávivé zvuky jako v zoo. Už bych na to nikdy nešla.

      24. dubna 2012 21:46 Reagovat

      • Roman Turek gastroskopie
        Tak dámy, rád bych Vás opravil. Zatím ,v té ,,pokročilé době,, jak vy říkáte, nevymysleli lepší metodu než je gastroskopie. Podobně jako kolonoskopie hraje svou nezastupitelnou roli při diagnostice,odběru histologického preparátu a případném chirurgickém zákroku. Troufám si říct, že je to jediná možnost. To, že jste nejspíše přecitlivělé,a to mě nechápejte špatně, neznamená, že to každý bude snášet tak špatně jako vy. Není důvod tu odstrašovat lidi, kteří jsou na tento jednoduchý zákrok objednaní.

        24. dubna 2012 21:50 Reagovat

        • ´vladislav gastroskopie
          souhlasim s romanem. pokud se clovek neboji rict o premedikaci(ja dostal Buscopan + Dormicum), tak je zakrok rychly a bezbolestny. Lehka otupelost a motani hlavy pri tom je,ale pak clovek nic neciti. Da se to rozhodne vydrzet. A taky jsem se nikde nedocetl o jine technice,ktera by plne nahrazovala jak vy rikate ,,hruzny zazitek,,. Pokud jste se o tom docetla Ali, rad bych vedel z jakeho zdroje.

          24. dubna 2012 21:56 Reagovat

        • RIČI TRANSNASÁLNÍ GASTROSKOPIE.
          Klasické gatro je hrůza,a to jsem chlap,který ledacos vydrží.Včera jsem byl podruhé a nedal jsem to.Našel jsem si transnasální gastroskopii.Plně hradí pojišťovna.

          6. března 2013 13:05 Reagovat

          • Lukáš Klasika
            Já byl dneska na "klasice", sprej na lokální umrtvení kořene jazyka + super koktejl do žíly, a bylo to úplně v poho. Vyšetření trvalo 4-5min., mě to připadalo tak půl minuty. Jsem asi 6h po vyšetření, zůstala jen lehká bolest v krku jako při angíně.

            6. května 2014 15:13 Reagovat

            • mila gastro
              byla jsem na vyšetření měla jsem strach ale pohoda dva krat sprej do pusy koktejl do žily syn mě odvez dom a pak jsem spala sestra mě dala asi trochu větší davku zaleží take hodně na doktorovy v brně u milosdrnich bratru jeto pohoda

              28. listopadu 2015 10:36 Reagovat

          • Petr Gastroskopie
            U mě úplně v pohodě. Umrtvující sprej do krku a za pět minut nebylo co řešit... A těch pár říhnutí? To fakt přežiju. :) Pro představu, osobně půjdu radši na gastroskopii než k zubaři.

            3. června 2015 14:25 Reagovat

            • Lucka Čadková gastro
              Petře,taky sem měla jen umrtvený jazyk a zvládla sem to ☺ a to sem posera

              17. prosince 2015 3:24 Reagovat

            • Jana Gastroskopie
              Já taky půjdu raději na gastro než k zubaři, ale ten sprej mi nedělal dobře,slečna studentkami ho minule stříkla tak, že mi bylo ještě delší dobu na zvracení,ale žádný problém, podepsala jsem papír a sprej se nekonal, rozhodně to trvá chvilku a dá se to vydržet .

              11. října 2016 12:11 Reagovat

        • hancca souhlas
          Souhlasím s váma!:-)Dnes jsem byla na gastroskopii,strašně jsem se bála,ale nakonec mi na umrtvení stačil jen sprej.:-)Není to sice nic moc příjemného,ale dá se to v pohodě zvládnout.:-)Trvá to fakt jen tak 2 minutky..A to mě ještě za 2 měs.čeká fibroskopie..Ale už vím do čeho jdu,takže budu klidná.:-)

          24. června 2015 22:14 Reagovat

        • Lukáš Gastroskopie
          Nevím, asi to záleží na přístupu vyšetřujícího lékaře. Na gastroskopii jsem byl minulý týden a dá se to i bez umrtvujícího spreje. Je to sice trochu nepříjemné, ale nic, co by se nedalo vydržet.

          26. října 2015 11:39 Reagovat

        • Radka Radka gastroskopie
          Souhlasím s Romanem. Prodělala jsem velmi bolestivý zánět jícnu, před 14ti dny. Na gastroskopii jsem byla čtyřikrát za tu dobu a těšila jsem se, protože rozhodně není bolestivější než samotný zánět a velmi mi G pomohla - podařilo se zjistit pravé příčiny a byla ihned nasazena léčba. Gastroskopie není vůbec nepříjemná, ani trošku bolestivá, trvá několik málo minut, sprej krk, jícen znecitliví a dýchání nosem je snadné. Žádné říhání ani vytékání slin u mě neproběhlo. Ano, jednoduchý zákrok a v pražské fakultní nemocnici velmi milý a odborný personál lékařů, za který jim velmi děkuji.

          20. července 2016 17:41 Reagovat

    • Maria gastroskopie
      ....shodou okolností jsem byla dnes na G. vyšetření, nechalal jsem si píchnout injekci- která stojí 50,-Kč - a ...pohoda, připadá mi to jako malá narkoza, ze samotného úkonu si nic nepamatuji...super, potom mě manžel odvezl domů-nutné!!! Vyspala jsem se asi 2hodky a je mi výborně....nic se nebojte.

      27. října 2014 13:16 Reagovat

    • Renáta Gastroskopie
      Na gastroskopii jsem byla, a taková hrůza, jak tady píšete to nebyla. Do krku mi sestra stříkla sprej na znecitlivění, doktor chtěl po mně jen jednou polknout, pak už si hadici posouval sám. Nic mne nebolelo, nenutilo mne na zvracení. Co bylo nepříjemné, tak jen ten sprej.

      4. června 2015 14:24 Reagovat

      • Blanka Šťastná Renáta Gastroskopie
        Zcela souhlasím s Renátou, absolvovala jsem toto vyšetření od roku 1991 několikrát, naposledy před týdnem a někdy je trošku rozdíl v přístupu personálu. Po první zkušenosti jsem odmítala sedativa, bez nich je člověk okamžitě v pořádku a není omámen. Při posledním vyšetření mi stříkli do krku spray a v 5 minutách bylo hotovo. Úplně perfektní, lidé by se neměli nechat vystrašit někým, kdo je přecitlivělý na cokoliv.

        4. února 2016 14:32 Reagovat

        • Anna Blanka Šťastná
          No tak rozhodne nejsem precitlivela mam za sebou porod a nekolik tetovani coz boli jako cert kdyz vas pichaji 6 hodin ;-) ... A na gastro uz nechci, ale musim. Byl to pro me po dnesku otresny zazitek a budi mit psychicky nasledky jeste dlouho. Takze jak rikam covek od cloveka. Nikdo nemuze rict, neboli to jste slabosi.

          1. června 2016 18:14 Reagovat

    • Aja gastroskopie
      já byla na na gastroskopii chtěli mi umrtvit ústa ale jsem alergická na anestetika a pokud bych chtěla píchli by mi injekci abych se nedávila byli na mne hodní a i když jsem nechtěla kvůli své alergii žádné anestetika dávila jsem se ale pochválili mne že jsem to zvládla dobře - takže závěr: záleží na lékaři a na sestře. Není důvod se jím divit pokud natrefí na 3 hysterické lidi tak už po 4-tém řvou ale tak jak říkám je to v lidech

      28. července 2015 8:14 Reagovat

      • Soňa Gastroskopie v Kolíně
        Už nikdy,výslovně jsem žádala,že chci injekci ,byla mi podána,ale sestra zřejmě neví co je žíla,takže to co jsem zažila potom,bych přirovnala k vyšetřovacím metodám STB,vážně.Prý jse m byla rozrušená a proto injekcr nezabrala.Zítra jdu za primářem nemocnice a chci vysvětlení.

        15. listopadu 2017 20:24 Reagovat

    • jenynana fibro
      uplne presnej popis,ja zazila to same,i s tim rvanim doktora.strasny zazitek,nic horsiho jsem drive nezazila,bohuzel v breznu musim jit znova,ale nevim, jestli to zvladnu,strasne se bojim.pry je to lepsi nosem,tak nevim,co mam delat.

      29. ledna 2016 11:18 Reagovat

  • Jana gastro s leky
    Čeká mě gastroskopické vyšetření, můžu se zeptat, je možné ho dělat v narkoze nebo pod utišujícími léky? A je lepší pusou nebo nosem?

    24. dubna 2012 21:59 Reagovat

    • sylvieK gastroskopie
      Jano určitě se gastro dělá i nosem, ta hadička je tenčí, ale když je pak něco potřeba rovnou řešit, stejně se pak hadice zavádí do pusy. Na těch rozumnějších pracovištích se dává oblbovák nebo klasická analgosedace, kdy si člověk nic nepamatuje, tak se na to kdyžtak poptejte. Určitě se ten zákrok přežít dá a bez trvalých následků:)

      24. dubna 2012 22:02 Reagovat

      • jenynana fibro
        dekuji,nasla jsem si jineho doktora,vsichni tvrdi,ze je super,tak jsem zvedava,ale stejne,bojim,bojim.

        29. ledna 2016 11:25 Reagovat

      • Hana Nosem
        Při gastroskopii nosem se odebírají vzorky stejně jako při gastru ústy. Hadička je o polovinu tenčí a nebude mít davivý reflex. Určitě je to lepší metoda, za ty dvě nebo tři stovky navíc, to určitě stojí. Sanatorium svatá Anna Praha

        17. dubna 2017 13:40 Reagovat

      • Jarda Následky
        Nepište,laskavě bez následků,mě to prováděl doktůrek,asi se na mě učil a od té doby se mi špatně polyká.A ještě před zákrokem podepisujete lejstro(obrazně řečeno)kdyby vám vypichl oko,tak za to nemůže.

        18. října 2017 10:19 Reagovat

    • štěpánka gastro
      no já to znám naživo, sice nepříjemné to bylo, ale rozhodně míň než návštěva zubaře.. :))) příjemné to není, ale přežít to jde. že bude hrdlo drážděné hadičkou dávat žaludku povely ke stahům, to je očekávatelné :-/ stejně předtím ale člověk nejí. fakt jsem to přežila v pohodě s oblbovákem.

      24. dubna 2012 22:04 Reagovat

    • inna gastro
      Teď jsem tam byla. dá se to v pohodě zvládnout. Sprej do krku, hadice do krku, hadice v žaludku, hadice venku. Celé tak za 10 minut. Trochu slz a slin... Žádnou jinou možnost mi nedali.

      27. července 2012 17:15 Reagovat

  • pavel koč. prevence
    hlavne to chce pravidelne dychat, clovek bude krkat, ale jsem rad, ze mam zaludek zkontrolovan. chodim kazdy rok jako prevence,u kolonoskopie je to snad i povinne od nejakeho veku. mam sve telo rad, radim chodte k lekari casteji a ne teprve az vas neco boli.

    24. dubna 2012 22:08 Reagovat

  • kanaďanka S. gastro priprava
    Lidi, jaké jsou opatření před gastroskopií? Co smím jíst a pít?

    24. dubna 2012 22:13 Reagovat

    • Honza příprava
      Já nemohl jíst ani pít asi 7hodin před tím, než jsem na to šel...

      24. dubna 2012 22:15 Reagovat

    • šárkaČéČe příprava na gastroskopii
      Já taky nemohla nic jíst ani pít asi šest hodin, měla jsem strašnou žízeň, ale prostě jsem se nemohla napít, žaludek musí být prázdný.

      24. dubna 2012 22:17 Reagovat

  • advertisement poranění žaludku
    Je možný, že by doktor žaludek nebo jícen poranil při tom vyšetření? Mám jít za 4 dny a tak čtu na netu co se dá..

    24. dubna 2012 22:18 Reagovat

    • Libeček poranění žaludku
      Gastroskopie je poměrně bezpečná metoda, kterou provádí jen specialisté. Po výkonu je nejčastější problém to, že tě škrábe v krku nebo máš pocit jako kdybys tam měl knedlík. To že by ti lékař stěnu žaludku poranil nebo protrhl nebo nastalo krvácení, tak to je fakt vzácný.

      24. dubna 2012 22:21 Reagovat

  • Soňa sucho v krku
    Lékař mi dělal gastro a od té doby mě škrábe v krku a stále říhám, nemluvě o tom, že mám stále "sucho" v krku. Nevíte jestli mi něco nemohl tím vyšetřením udělat? Poradíte? Soňa

    31. července 2012 12:07 Reagovat

    • eva orl
      Nemohl vás podráždit ten sprej, který při gastru stříkají do krku? Zajděte na ORL. Já jsem se tam dozvěděla, že za můj pocit cizího tělesa v krku může chronicky vyschlá sliznice. Chodila jsem na inhalace, začala jsem cucat emsské pastilky, používám sprej Glosal a je trochu líp. Vy podle příznaků máte jiný problém než já, ale ORL bude asi nejlepší místo, kde ho začit řešit.

      6. srpna 2012 10:12 Reagovat

      • Soňa sucho v krku
        Dobrý den Evo, děkuji za odpověď. Je to možné, že to byl sprej. Půjdu na to orl, to bude asi nejjistější volba.

        9. srpna 2012 15:42 Reagovat

        • Kamil sucho v krku
          Může být podrážděný, cucej pastilky, třeba Orofar a nebo si kup Vincentku ve spreji.

          11. srpna 2012 19:00 Reagovat

  • Josef inkompetence kardie
    Nevíte jestli mi nemohli na gastru něco udělat? Napsali mi inkompetence kardie a to jsem nikdy dřív něměl..

    13. srpna 2012 19:54 Reagovat

    • eliška IK
      Josefe inkompetence kardie znamená,že špatně dovírá svěrač mezi žaludkem a jícnem. Není to vůbec nic vážného,může od toho pálit žáha,může to být nepříjemné,ale opravdu to nic vážného není. A rozhodně ti to neudělali při vyšetření;)

      16. srpna 2012 20:05 Reagovat

  • Ivet transnasalni
    Dobrý den, chci se zeptat jestli někdo máte zkušenost s transnasální gastroskopií? Děkuji. Ivet

    28. srpna 2012 20:47 Reagovat

  • Jiří Gastroskopie
    Dobrý den,po vyšetření gastroskopii žaludku,mě zdělili,že jsem před vyšetřením neměl užívat léky na žaludek.Je možné opakovat toto vyšetření a v jakém rozestupu od předešlého.

    24. května 2013 6:50 Reagovat

  • Baruš gastroskopie
    Ahoj, v pondělí jsme byla na gastroskopii, proběhlo to všechno v pohodě, ale dnes je pátek a pořád mě bolí krk, přestane to akorát, když se pořádně napiju, nevíte,co by to mohlo být..?

    20. prosince 2013 14:38 Reagovat

  • Eva Žádné strachy
    Gastroskopie jsem se hodně bála. Ale takové čištění zubního kamene je teda mnohem horší. Trvejte na řádném vystříkání krku a diazepamu nitrožilně. Vůbec jsem nedávila. Dobré je si taky vybrat lékaře, který má dobré reference. Ne každý to umí.

    26. ledna 2014 19:29 Reagovat

  • Zuzana Dilatace jícnu
    Je možné provádět dilataci jícnu neinvazivní digestivní metodou? Děkuji

    30. března 2014 12:32 Reagovat

  • Pavel student
    Já byl na gastroskopii 14.3. úplně v poho. Něco vám stříknou do krku a pak injekce do žíly, jediné, co je nepříjemné tak je ono polykání hadice. Žádná bolest jen navalování když polykáte hadičku. U mě to trvala sotva minutka dvě.

    12. července 2014 16:54 Reagovat

    • Petra gastroskopie
      Dnes jsem zdárně zvládla gastroskop.vyšetření :-) I když nejsem žádný posera, přesto jsem měla jisté obavy .Hlavně ze zvedání žaludku, protože můj dávicí reflex fakt stojí za to....stačí když mi sjede kartáček na zuby a už bych blinkala :-) Taky jsem řešila krkání na celou ordinaci a slintání atd. atd. Prostě kraviny....lékaři jsou na to připraveni :-) Krk mi znecitlivěli lidocainem, ulehla jsem na bok a už do mě cpali trubici, na to že je celkem silná, šlo to za pomoci polknutí celkem v pohodě.Párkrát se mi zvedl žaludek,možná i nějaká slina vyšla, ale myslím, že do dvou tří minut, bylo po vyšetření. Nic příjemného, ale opravdu se to dá vydržet .Bohužel mi zjistili zánět dvanácterníku, tak mi vyšetření za 6 týdnů čeká znova.Tak doufám, že to bude v poho jako dnes :-)

      30. července 2014 20:12 Reagovat

      • sanynka gastro
        Já byla na endu a možná jsem měla málo umrtvený krk, byla jsem moc ráda, že jsem před tím nic nejdla. Dávení a "zvracení vody" skoro od začátku.... hrozně nepříjemný zážitek. Jak dlouho po té Vám bylo zle od žaludku?

        17. srpna 2015 16:29 Reagovat

  • Jirka Gastroskopie v pohodě
    To zírám, jak tu kdekdo straší. Právě jsem se vrátil z gastroskopie (a překládám si zprávu z latiny do češtiny :-) .No párkrát jsem si zadávil, což je spojené s krkáním, ale když jsem podle instrukcí začal hodně zhluboka dýchat, tak jsem to zvládal v pohodě. Nebylo to tak v pohodě, abych sledoval na obrazovce cestu vlastním jícnem, což jsem původně chtěl, mrknul jsem na to jen občas, ale jinak žádná hrůza. Šel jsem akorát z domova bez snídaně. Před vyšetřením jsem spolkl dvě dávky spreje, který mi sestra stříkla do pusy. Žádná premedikace do žíly. Tu bych taky odmítl, protože z ORL vím, že premedikace+nesmíte kvůli ní pít+tamponáda v nose=pekelné sucho v puse! A efekt to má asi jako dva rumy - nic moc.

    25. září 2014 13:50 Reagovat

  • Žanet Fibroskopie
    Ahojky, dnes jsem také podstoupila vyšetření jícnu a žaludku :( Obvodní lékař mi řekl že se nemusím bát že v dnešní době je to jen hadička a za něj byla opravdu hadice, tak ze mě trošku opadl strach;) Dnes nastal den "D", byla jsem statečná a opravdu se to dá zvládnout ale už mě tam NIKDO NIKDY NEUVIDI :( Byla to HADICE a ne hadička :D Nastříkali mi do pusy sprej a nic víc nyní tu čtu že existuje i injekce což jsem nevěděla, to polknutí bylo v pohodě ani mi to nepřišlo divné, ale pak nastalo kdy to začali posouvat dolu kde u mě nastal dávicí reflex a připadala jsem si jak slintací doga:D Těch 5 minut pro mě bylo nekonečných, pomáhá opravdu dýchat ale když jsem to prodýchavala tak jsem citila tu hadici jak sní hejbou a když to vytahovali také to bylo nekonečné a pro mě velice nepříjemné:( Ještě teď mě bolí v krku a nemůžu polykat :( DRŽÍM VŠEM PALCE, ZVLADNETE TO ;) PS. Ale znovu už to postupovat nechci;)

    6. října 2014 21:25 Reagovat

  • Michal Š. Gastroskopie
    Dnes jsem vyšetření podstoupil i já - mám problém s refluxem, což se bohužel potvrdilo - netěsnost Kardie. Jinak jsem si nenechal ani vystříkat krk, ani injekci - byl jsem tam autem. Vyšetření není příjemné, ale dá se. Celé to trvalo ca 5 minut a je to jen a jen o psychice. V krku mě po vyšetření nebolelo, jen jsem to trochu cítil. Byl jsem kdysi i na kolonoskopii a ta je bych řekl lepší. Tady je celkem nepříjemný ten pocit dávení.

    5. listopadu 2014 16:36 Reagovat

  • Bára H. Moje první gastroskopie
    14.11. jsem podstoupila svou první gastroskopii. Už čtrnáct dní před termínem jsem byla strašně vystrašená a hledala po různých diskuzích zkušenosti ostatních s tímto vyšetřením, což jsem neměla dělat, protože mi to způsobovalo ještě větší strach a probdělé noci :-). Už v čekárně jsem propadala panice, a přemýšlela o útěku :-D. Když jsem vešla do ordinace a viděla ten přístroj a hadice, rozklepala jsem se a šly mi automaticky slzy z očí. Když sestřičky viděly, v jakém jsem stavu, hned mě začaly uklidňovat a byly strašně milý! Doktor mi automaticky nabídl, jestli chci injekci na uklidnění, což jsem hned odkývala. Lehla jsem si na lehátko, zatím na záda, a sestřička mi píchla do té mé vyklepané ruky ten "oblbovák". Za pár vteřin se mi hrozně ulevilo, přestala jsem se klepat a říkala jsem si, že už je mi vlastně všechno jedno. Pak mi stříkly ještě do krku ten znecitlivující sprej. Otočila jsem se na levý bok, do pusy mi daly ten náhubek co se má skousnout a pak jen vidím jak mi doktor dává tu hadičku do pusy, polkla jsem jí tak nějak automaticky. Můj největší strach, že se budu s tou hadicí v krku dusit, byl uplně zbytečný- dýchá se naprosto v pohodě. Celou dobu jsem dost cítila tlak tý hadičky, skoro všude kudy projela. Trochu to bolelo, ale kupodivu mi to v tu chvíli bylo vážně jedno :). Celou dobu mě sestřičky chválily (jak malé dítě :D), že jsem klidná a dobře dýchám, upozorňovaly mě, že teď doktor pustí trochu vzduchu do žaludku. To se pak projevilo opravdu velkým krknutím :D. Ani jsem moc neslintala, jak tady všichni straší a že by se mi chtělo nějak zvracet, to taky ne. Jenom, jak už jsem psala, mě ta hadice tlačila, ale to bude pravděpodobně tím, že jsem hodně drobné postavy :). Vytahování hadice taky nijak zvlášť nepříjemné nebylo... A hotovo, počkala jsem si už jen na lékařskou zprávu a objednala se na kontrolu, kde už budou výsledky biopsie. "Oblbovák" přestával působit docela rychle, takže domů jsem došla bez problému po svých. Teď mě teda dost bolí v krku, tak jako u angíny, ale já jsem na angíny zvyklá, takže jen popíjím heřmánkový čaj a myslím, že to brzo přejde. Takže se opravdu nebojte, když to zvládl i takový extrémní strašpytel, jako jsem já, musí to už zvládnout každý a toho "oblbováku" se taky nebojte, vážně dokáže dobře uklidnit a vyšetření bude méně stresující:).

    15. listopadu 2014 0:33 Reagovat

  • Karolina gastroskopie
    Dnes jsem podstoupila transnasální gastroskopii v sanatoriu sv.Anny a dalo se to v pohodě vydržet.Paní doktorka byla úžasná!!!Po zákroku, který trval cca 5min jsem byla OK a mohla se i rovnou najíst.Není to sice nic příjemného, ale je to fofr -žádné slinění, pocit na zvracení nic takového, slabá bolest v krku trvala asi 30min po zákroku .Pusou bych to nedala ani náhodou...

    14. ledna 2015 19:55 Reagovat

  • Daniel Gastroskopie nosem
    Zdravím všechny. Dnes jsem byl v Ostravě na poliklinice na gastroskopii nosem. Musím říci, že to byla úplná pohoda. Malinko to bolí při zavádění do nosu, ale jinak jsem ani nevěděl, že mám nějakou hadici v žaludku. Žádné pocity říhání či návaly na zvracení. Celková doba vyšetření cca.5 minut. Vyšetření přes krk bych asi nedal. Raději jsem jel 90 km do Ostravy. Vřele doporučuji místo klasické gastroskopie!!! Nechápu proč lidi ještě chodí na normální gastroskopii, když je k dispozici tato mnohem šetrnější metoda.

    24. března 2015 20:03 Reagovat

    • sates kde v ostravě ?
      Kde v Ostravě provádějí gastroskopii nosem?

      23. listopadu 2015 18:47 Reagovat

  • Petra Roudnice nad Labem
    Dobrý den ,dnes jsem byla na gastroskopii V Roudnické nemocnici,přála jsem si injekci na oblbnutí na což mi řekli,že ta už se nedává abych šla na gastro nosem,je to bezbolestné,ale platí se 200,- poplatek,ze to aby to nebolelo bych zaplatila cokoli ..Tak jsem se koukla na internet kde píšou že hadička má 6mm a všichni si to chválí. Tak jsem si zaplatila poplatek a šla do ordinace ,když jsem viděla hadičku která byla tlustší než propiska bylo mi jasný,že to v životě nepůjde,půl minuty se mi ryli v jedné dírce a druhou půl minutu v druhé až mi začala týct krev, tak mi bylo řečeno že nosem to prostě nejde takže musíme pusou,tu samou hadičku z nosu mi rovnou bez jakého koli obstřiku či domluvi strčili do pusy po té co jsem zkousla náhubek,větší bolest jsem v životě nezažila,bylo to nekonečný, samozřejmě po nafukování žaludku se dostavilo říhání na což mi řekli že to nemám dělat že tam potřebují vzduch, asi si myslí,že se to dá nějak ovlivnit ,oči jsem měla plné slz a modlila se at už je to za mnou, samozřejmě,že 200,- mi nikdo nevrátil o což nejde ty at si strči klidně někam,ale asi by měli nejdřive upozornit že né každému se hadička do nosu vejde ,nejsem totiž první komu se to stalo v ,,ROUDNICKÉ NEMOCNICI,, Ale hold jsem tomu nevěřila a zkusila jsem to na vlastní kůži,nevím jaký přístup je v jiných nemocnicích,alw ,,POLIKLINIKU V ROUDNICI NAD LABEM rozhodně \NEDOPORUČUJI,,!!!

    1. června 2015 21:07 Reagovat

  • Verča Gastroskopie
    Byla jsem na tom 1. včera. Příjemné to není, trvá to chvíli (5min.), ale vydržet se to dá :). Nic po zákroku mě nebolelo a nic mi nebylo. Chce to dobrého doktora :).

    20. června 2015 13:25 Reagovat

  • Andrea Gastroskopie
    Dnes jsem byla poprve na gastroskopickem vysetreni klasicky usty. Nechapu tu ty strasici komentare. Byla jsem tak rano unaven, ze mi bylo vsechno jedno. Sestra mi povedela o vysetreni vse nez prisla lekarka, upozornila na vzduch, ktery pusti do zaludku, dychani, davici reflex, proste vse. Tady ve Svedsku injekce nedavaji, jen Xylocain sprej do krku, ale nesmi se pak hodinu jist. Mela jsem hlad, tak jsem se nechala vysetrit bez umrtveni. Lekarka byla prijemna a sestra me celou dobu drzela a hladila a rikala, co delaji a at dycham. Hodne mi ten jeji pristup pomohl. Vysetreni neboli, prvnich par nekonecnych vterin nez se hadice dostala do zaludku jsem se davila, ale pak jsem klidne dlouze dychala. Nic prijemneho, ale neboli to. Jen hadicka trochu tlaci v krku. Tim, ze jsem zadne oblbovaky ani lokalni anestezii v podobe spreje nemela jsem se mohla napit a najist hned po zakroku. Trvalo to celkem 3 minuty. Pokud bych sla znovu na gastro tak opet bez znecitliveni. Je to stejne prijemne jako jit do Lunaparku, kde se tocite velkou rychlosti hlavou dolu:-) Nebojte se

    13. dubna 2016 20:50 Reagovat

  • Stanleo Gastro
    Dneska brzy ráno jsem si poprvé prošel gastroskopii... Už dva dny před zákrokem jsem byl nervózní... A chvíli před zákrokem prý i bílý

    14. března 2017 12:40 Reagovat

  • JINDRA, MĚLNÍK GASTROSKOPIE
    TOTO VYŠTŘENÍ JE IDIVIDUÁLNÍ, NĚKDO TO SNÁŠÍ LÉPE,NĚKDO HŮŘE. JÁ NAPŘÍKLAD V POHODĚ,ZÁLEŽÍ TAKÉ NA DOKTORECH JAK JSOU ŠIKOVNÍ! ZÁVĚR:MÁTE JISTOTU ,ŽE JSTE OK A TO ZA TO STOJÍ!!!

    17. března 2017 21:30 Reagovat

  • Jarda Zvládnete to
    Tak jsem právě absolvoval dotyčné vyšetření. Byl jsem v Brně na Zahradníkové. Před vlastním výkonem mi byla nabídnuta možnost injekce nebo inhalace plynu. Zvolil jsem plyn za 200Kč, protože po 30 minutách můžete řídit auto. Žádný sprej do krku. Po 4 minutách inhalace přestáváte vnímat hovor sestry s doktorkou. Poté dostanete známý roubík a je vám zaveden endoskop. Vlastní zavedení mně "mile" překvapilo, proběhlo úplně hladce bez dávení - v pohodě i díky polouspání! Co mi vadilo byl tlak hadice na levou stranu krku. Někdo se zmiňuje, že není dobré při zavedené hadici polykat, že to nejde a bolí to. Jsem 180cm vysoký, takže mám asi i trubku větší, ale problém s polykáním jsem neměl, ale je to asi individuální. Co bylo opravdu nepříjemné a probralo mně to, když​ doktorka pustila do mně vzduch, tak se mi navalilo, což se doktorce nelíbilo, že jsem tím endoskop vysouval. Ale v tu chvíli mi to bylo jedno a uleví se. Vyšetření je nepříjemné, ale dá se vydržet, zejména, když se necháte oblbnout sedativy. Chápu jak je dotyčnému, který jde na to poprvé jako jsem byl já, ale opravdu je zbytečné se kvůli tomu stresovat a těch několik minut se dá přežít. Jdete-li poprvé určitě trvejte na injekci nebo plynu. Pokud alespoň jedno nenabízí a máte strach, jděte jinam. Po plynu je vám už všechno jedno a zvládnete to!

    30. května 2017 13:25 Reagovat

  • Ada Gastroskopie
    Dobry den, vcera jsem byla na vysetreni gastroskopem. Umrtvili krk. Jenze u me probihal sileny davivy reflex. A ja skoro nedychala. Po vysetreni jsem citila ze mam otekly oblicej. Po zhlednuti v zrcatku jsem zjistila ze mam i petechie. Chci se vas zeptat. Myslite ze otok v obliceji byl zpusoben tim sprejem? A nebo tim nedychanim? Jen kratce po vystreni uz jsem krk mela v poradku a mohla jsem v pohode jist,kdesto oblicej byl jeste otekly. Ale do dvou hodin otok ustoupil uplne.

    18. října 2017 6:49 Reagovat

Vložit příspěvek:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.




Email